Sommarfavoriter

Jag tänkte dela med mig av mina sommarfavoriter. Lite vardagslyx för oss kvinnor.
FRÅN VÄNSTER:
Uniq One All in One Hair Treatment

En leave-in produkt i sprayform med ett helt gäng fördelaktiga egenskaper. UNIQ ONE hjälper till att reda ut, minska frissighet och gör det lättare att forma och styla. Skyddar håret från värmeverktyg och bevarar hårfärgen. Håret blir mjukt och glänsande. Dessutom UV-skydd för håret och återuppbygger torrt och skadat hår. Pris ca 150 kr.

Sex Symbol Aerotan - instant temporary tanning spray
Namnet låter ju lite lattjo. Om du ska på fest och lite snabbt vill ha en fuskbränna med lyster i, så fungerar den här produkten utmärkt. Det är som spraytan för hemmabruk med lite bronzig ton. Efter lite peeling i duschen så smörjde jag in mig med vanlig lotion och därefter sprayade jag på aerotan som jag gnodde/smörjde in i huden. Snabbfixat solbränna till partyt! Jag köpte min på en välsorterad frisösalong.

St. Tropez Self Tan Bronzing Mousse
Jag spinner vidare på solbrännan. Jag har testat flera brun-utan-sol-produkter de senaste åren. Både billiga och dyra. Jag har oftast tyckt att de antingen inte ger någon färg alls, ger en konstig färg eller luktar äckligt. När jag kom hem från Spanien för några veckor sedan, så ville jag "hålla liv" i den solbränna jag hade. Jag köpte den här. Jag är riktigt nöjd! Den är rätt dyr, men dryg och räcker länge. Den ger en fin brun färg och doftar inget konstigt. Jag är nöjd! Ett tips är att köpa till en applicator (vante) som var väldigt bra att gno in moussen med. Den kostade 59 kr. Dels slipper man risker att bli brun i handen som man smörjt med och dels kan man smörja ovansidan av handen, utan att det försvinner för att man måste skölja av sig efteråt. Den går även bra att ha till ansiktet. Moussen finns i två storlekar. Pris ca 300-450 kr.

Parfymerad Lotion
Det jag vill hylla är egentligen inte just det här märket, utan bara själva grejen att ha en hudlotion med samma doft som parfymen. Ibland kanske det rent av räcker med lotion och så skippar man parfym. En varm sommardag tycker jag att det känns fräscht att få en lätt doft från lotion. Jag brukar smörja in armar och runt halsen. I mitt fall har jag valt sommardoften Taj Sunset från Escada i både parfym och lotion.

 

Rikard:

Måste visa min okunnighet! Men på mina sommarfavoriter står det möjligtvis Bollinger, Rosé, Newcaste brown och Mojito! Och att vara någon sex symbol tror jag inte att jag kvalar in till heller.... på sin höjd kan jag leva upp till att vara en "god vän", om nån skulle vilja det.
Med dettta i åtanke så ser jag fram mot en skön sommar med många trevliga händelser, som man kan minnas tillbaks på senare!
Ha en skön sommar!

Kommentera inlägget här: