hjälpa medmänniskor

I januari fyllde jag 40. I februari vankas det 40-årspartaj.  
 
Det jag i ett tidigt stadium bestämde mig för var att jag behöver inga presenter utan istället vill jag att gästerna kan bidra till något bra om de vill. Jag sökte rätt på en ideell förening som stödjer barn och ungdomar som har en förälder i fängelse. Jag har haft en hel del kontakt med föreningen och känner att jag gjort ett bra val. Vi ska nu tillsammans försöka samla in pengar så att de kan åka till Kolmårdens Djurpark. Nu har jag utvidgat det lite så att alla som vill gärna får vara med och bidra. 

"Bryggan finns för dig…
… som har en mamma, pappa eller annan familjemedlem i fängelse. Bryggan arbetar med att ge stöd till barn och ungdomar. Vi arbetar utifrån ett barnperspektiv, vilket betyder att vi alltid sätter barnets behov och rättigheter främst. Bryggan är en trygg mötesplats för barn, ungdomar och vuxna i samma livssituation. De anordnar fritidsaktiviteter för både barn/ungdom och hela familjer, t.ex. utflykter och läger. Där finns även möjligheter till stödsamtal för barn/ungdomar och föräldrar."
 
FAKTA: Ca 30 000 barn har varje år en förälder i fängelse eller frivård och Bryggan ser dessa barn och ungdomar som brottsoffer eftersom barnen alltid är oskyldiga till sina föräldrars kriminalitet, men ändå blir de straffade.
Vill du läsa mer om föreningen så kan du göra det här.

Vill ni hjälpa till så kan ni sätta in ert bidrag till Bankgiro: 5665-0740 
(Märk: Anna 40 + ditt namn).
Stöd gärna föreningen med ett bidrag!
/Anna
Kommentera inlägget här: