Fredag - då får man unna sig lite

Jag har undvikit mackor, fika och godis på sista tiden.
Jag tycker att mackor och sötsaker är väldigt gott! Det är helt klart en av mina svagheter. Jag kan sakna att tugga på en smörgås. För några veckor sedan bakade jag LCHF-knäcke, som blev väldigt gott. Finn Crisp är sånt man läser ska vara okej att äta om man verkligen är sugen på något knäckebröd. Jag har hittat ett annat knäckebröd som jag tycker är mycket godare och enligt vad jag kan läsa mig till, så är det inte onyttigare. Jag äter inte någon strikt kost så det är inte så extremt viktigt för mig, men jag är lite som person att har jag väl bestämt mig för något, så ser jag till att det göra det! Dagens rekommendation blir alltså; Linköpingsknäcke. Det är riktigt gott! Det blir ännu godare om man tar en bit Knäppingsborgsost på. Mumma!
För er som ändå vill veta vad det innehåller:
Dinkelvetemjöl fullkorn, vatten, fullkornsmjöl, linfrö, solroskärnor, salt, surdeg av vete och jäst.
Näringsdeklaration per 100 g:
Energi 246 kcal
Protein 11 g
Kolhydrater 30,8 g
  varav sockerarter 1,5 g
Fett 8,9 g
  varav mättat 0,8 g
Kostfiber 9,6 g
Natrium 0,8 g motsv 2 g koksalt

Nu ska jag njuta av en kopp kaffe och två knäcke! Ha en skön fredag!
/Anna
 
Kommentera inlägget här: