Because I'm worth it

Efter en ganska tuff vecka med väldigt många turer kring min mormor, som jag är vårdnadshavare till. När jag i måndags var på kurs i Stockholm ringde de från mormors demensboende och sa att mormor fått en fraktur på höften och att jag behövde möta upp på akuten. Det var ju dock inte möjligt, eftersom jag var 20 mil bort. Jag fick agera sambandcentral mellan sjukhus, äldreboende & släktingar. Veckans samtal har varvats med operation, komplikationer & besök på sjukhus.
För mig är det tufft att överhuvudtaget gå in på sjukhuset, då jag förknippar det med alltför mycket elände. Konstaterade att lilla mormor var vid liv, men inte med stor marginal. Sen vidtog diverse händelser i sjukrummet, som jag inte tänker gå in på. För oss kvackliga var de i alla = en nära-döden-upplevelse.😜
Mormor har repat sig under veckan och idag tog jag ett spontant beslut att gå förbi House of Beauty och jag hade sån tur att de hade fått ett återbud, så jag slog till på massage + Ansiktsbehandling på 1,5 timme. Det var så skönt & avkopplande!
Tror att vi många gånger är lite dåliga på att ta oss tid för avkoppling. Idag tog jag tag i det och det känns jättebra!
Hoppas att ni unnar er lite avkoppling när ni behöver!
Because you're worth it!
Anna
Kommentera inlägget här: