Äntligen sol, blå himmel, bikini, bad & värme

I fredags åkte maken och jag på tu man hand till Gran Canaria för avkoppling, ladda energi, få tid för varandra och sol & bad.
Tyvärr har vädrets makter inte alls varit med oss. Det har varit helt mulet och regnat en hel del. Det tar tyvärr lite udden av det som skulle bli en superskön semester. Vi har dock tagit långa promenader, läst böcker & hunnit prata mycket långt borta från vardagens stress och inte en enda tid att passa!
Igår åkte min "bonussvärmor" och jag och shoppade för att hitta på nåt i det mulna vädret. Vi åkte till Atlantica som ligger nära flytplatsen. Vi tog buss dit och jag harvade mig fram med hjälpa av min 20 år gamla skolspanska =).

Medan vi satt där i köpcentret och tog ett glas vin, så sprack det upp.
Jabbadabbadoo!!
Fort som fan åkte bikinin på när jag kom tillbaka till hotellet! Vi bor på ett Blue Couple hotell där inga barn får vara. Det är visserligen lugnt och skönt, men det innebär också att vi nog är 30 år yngre än medelåldern på hotellet...😄
På morgnarna har jag tagit en löpartur innan frukosten och idag var första dagen med sol. Så härligt! 

Vad slår en joggingrunda utmed stranden? Längtar hem till barnen, men inte snålblåst, mörker, snöblask och julstress. Vi njuter av lite mer avkoppling och fint väder ett par dagar till och funderar inte på det andra!
Dagens boktips;
Både maken och jag har nu läst Potensgivarna. En charmig historia som ger läsaren anledning att dra på smilbanden! 
Vi bodde på IFA Beach i San Agustin på Gran Canaria.
Har ni fest eller? Vad går upp mot lite chips och vin i tandborstglas på balkongen? =D
Maken (och jag) blev bjudna på middag av svärfar och hans sambo i Playa Ingles.
 
Anna
Kommentera inlägget här: