Tankens dag 7 februari

Hörde i morse på radion att det tydligen är Tankens dag idag.
Det finns väldigt mycket olika typer av dagar under året som man inte har en aning om. 
I vilket fall som helst så tänkte jag försöka mig på att blogga något tankvärt. Jag tycker dessa bilder är bra och de har jag lånat från "Istället för en blomma". Livet är som sagt var inte solsken jämt, men det finns alltid ljusglimtar.
"Det är lättare att vara ensam när man har sällskap" tycker jag också stämmer. Självvald ensamhet är ganska skönt. Man får sin egen tid att göra vad man vill. Men om ensamheten är ofrivillig, då känns den lite tuffare.
Hoppas att ni får en kväll med solsken (eller färglada moln) och att ni har lite sällskap i ensamheten!
 
Kategori: Boktips Taggar: Tankens dag, tänkvärt;
Kommentera inlägget här: