Drömmar är till att förverkligas

Går du omkring med någon dröm? Något du verkligen skulle vilja göra? Kanske har du som jag författardrömmar?
Jag har under några år gått å funderat på om jag skulle börja skriva. Min pappa har skrivit en del böcker och min farfar var fotograf. Jag har alltid tyckt om att skriva och även fotografera. Åren har gått och jag har aldrig tagit tag i det. I somras läste jag en artikel om att Camilla Läckberg hade börjat sin bana genom att gå en författarkurs. Jag fick ett litet infall och anmälde mig till en kurs på forfattarkurs.se. Jag kan varmt rekommendera kursen. Jag gick del ett i höstas och ska gå del två under våren. Jag fick bland annat lära mig; karaktärsbeskrivning, dialoguppbyggnad, miljöbeskrivningar, berättarknep mm.
Kursen var en utmaning. Det var mycket svårare än jag trodde, men samtidigt väldigt inspirerande och motvierande. En sak jag lärde mig var att hitta skrivtid. Min skrivtid är oftast mellan kl 5-7 på vardagsmorgonen. Många tycker nog att jag är galen, men har man svårt att hitta tid, så får man ta den tid som finns. Ganska skönt att sitta i lugn och ro, medan resten av familjen sover.

Har man en dröm eller något man verkligen skulle vilja göra, så måste man själv göra vad man kan för att förverkliga den!

/Anna

Kommentera inlägget här: