Ett gott skratt...

...förlänger livet.Två av mina vänner tog med mig på bio igår. "Mammas pojkar" var bokad. Jag hade läst den dåliga kritiken och hade inga förväntningar alls. Fick dock många härliga skratt och det hade inte varit fel att ha "skämskudden" med. Även om filmen inte var bra, så var den bättre än väntat.
 I salongen satt ett helt gäng barnfamiljer och jag är då verkligen glad för att inte mina barn var med. Det fanns ett antal scener som inte var helt barnvänliga. Ingen höjdarfilm, som sagt var men man fick sig ändå många skratt. De två "pojkarna" är helt tafatta. Tänkvärt hur de 35-åriga pojkarnas mamma verkligen slår knut på sig själv för att försöka ordna allt åt sina barn. Hur hon än gör så blir det inte bra. Curlingmorsa med stort C!
Bästa kommentaren i filmen är nog Skäringers: "Men livet är väl lite motgångar också?! Alla kan inte få mig"
Petra:

Härlig film att gå på med någon man kan skratta ihop med! Dock ingen "måste-bio-film" med speciella effekter men värd att se. Tror dock många föräldrar som hade sina barn med sig fick hålla emot sina skratt iblad.. Älskar verkligen allt Mia Skäringer gör o nästa vecka o en tid framöver kommer onsdagskvällarna vara uppbokade för hennes program.

Kommentera inlägget här: