Morgonstund har guld i mun

Ja, det är väl så det gamla ordspråket lyder? Min första tanke när jag vaknar av att klockan ringer kl 5.10 är väl inte riktigt att det är en guldstund. Men när jag väl tagit mig i kragen och kravlat ur sängen och in i duschen, så känns det lite bättre.

När jag därefter sätter mig med en kopp kaffe, lite yogurt med bär och tänder ett ljus, så tycker jag faktiskt att det känns helt OK.Det är precis tyst i huset, till skillnad mot hur det är sen när alla är vakna. Det finns viss risk för att mina söner 9 och 12 år drar igång nåt litet bråk, men då är jag redan iväg till jobbet =).

För många kan det kanske tyckas galet att jag så här dags sitter och skriver här på bloggen eller sitter och jobbar, men jag tycker faktiskt att det är rätt skönt. Lugn och ro, lite "egen tid"...ja nästan lite av en guldstund!
//Anna
Kommentera inlägget här: