En god avrundning på en intensiv helg

I helgen har det fejats i sommarstugan. Min bror och jag ärvde sommarstugan för några år sedan och håller nu på att rusta upp den. I helgen var det arbetshelg med gräsklippning, ogräsrensning, tvätt av fasad som förberedelse till ommålning, snickrande och allmän städning. Inget av detta är något av mina favoritsysselsättningar, men när man gör saker tillsammans så går det mycket bättre! Vi har haft en kul helg tillsammans.

Kom hem så här på söndagskvällen och insåg att vi behövde ta tag i ogräsrensning mellan plattorna runt poolen.
Sonen ska ha klassfest/poolparty på onsdag och det såg inte helt snyggt ut. Rensa ogräs är, som sagt var, bland det värsta jag vet. Medan ungarna badade, så försökta jag få bort det värsta. Solen lyste och det var en varm och skön kväll. Min man, som vet att jag inte gillar ogräsrensning, kom helt plötsligt ut med ett glas rosé. Det är livskvalité. Lite extra lyx en söndag, efter en arbetsinsats. Jag körde på med lite mer ogräsröj innan jag tog ett svalkande dopp. 
Sommaren är i antågande!
 
Kommentera inlägget här: