Yes! Där satt den!

Gick och velade fram och tillbaka under dagen om jag skulle ge mig ut och springa eller ej. Vädret talade emot.
Jag hittade även ett gäng andra ursäkter till att inte springa. Å andra sidan hade jag funderat under veckan om det kanske var dags att testa om jag pallar att springa 1 MIL utan att gå. Jag är tyvärr inte alls så tränad som jag skulle vilja. Mitt mål att springa 4-5 gånger i veckan har tyvärr bara blivit 1-2 gånger. Jag har knappt orkat jogga 3 km utan att gå.
Men sen är jag sån som person att när jag väl bestämmer mig så klarar jag det mesta om jag bara vill. Jag vägde för och emot att ge mig ut i ösregnet eller ej. När kl var sju på kvällen bestämde jag mig för att jogga ett litet varv. När jag joggat 2-3 km och tyckte att det kändes OK i kroppen, så bestämde jag mig för att ikväll ska jag springa EN MIL UTAN ATT GÅ!
Det blev då ingen höjdartid. Det tog nog nästan 1 timme och 10 minuter, men jag gjorde det! Man kan om man vill. Då ska man veta att förra veckan fick jag varva att gå och springa för att ta mig 5 km. Härom dagen sprang jag 5 km utan att gå. Men mest av allt så beror det på om du ska lyckas eller ej att nå ditt mål på vad du har för inställning. Det sitter i huvudet. Visst, man är trött i kroppen efter en mil om man är ovan, men för att lyckas så krävs det mer inställning och vilja än att man är vältränad. En kombination är givetvis det bästa!
När jag väl kom hem igen, så sprack himlen upp och solen sken. Yes, jag lyckades! Jag kommer somna trött men nöjd ikväll.

17 April bloggade jag om mål och delmål. Jag tror att det är viktigt om man vill få till en förändring och lyckas. Målen bör vara; realistiska och nåbara, motiverande och sporrande samt att de gärna går att överträffa. Det stärker självkänslan.
Det här var några av mina mål som jag satte då. Hur ligger jag till?
  • Springa 2,5 km utan att pausa (innan slutet på april).   [2013-04-16]
  • Springa 5 km utan att pausa (innan sista maj).[2013-05-29]
  • Springa 10 km utan att pausa (innan augusti).[2013-06-09]
  • Tappa 4 kg (innan maj) Tyvärr gick jag nog ner 4 kg, men upp 2 igen. Jag får ta nya tag!
  • Göra 10 riktiga armhävningar på tårna (innan juni).
  • Ha 70 cm i midjemått (innan juni, dvs minus 3-4 cm).
  • Komma i mina gamla favoritjeans (innan juni)

    Nja, de tre sista målen får jag nog göra ett omtag på känner jag. Nytt fokus på dessa. Just ikväll fokuserar jag på att jag nåde 10-kilometersmålet 2 månader tidigare än tänkt.
    Hur går det för er?

    /Anna
Kategori: KOM I FORM Taggar: nå mål, spring en mil, springa en mil;
Pernilla:

Grymt bra Anna! Jag har som mål att springa milen innan juli! ;-) Har sprungit 8,5km nu, så jag borde fixa det. Ska bara hitta en bra runda! Kram

Svar: Det är bra kämpat, Pernilla! Det fixar du! Det sitter i huvudet snarare än i benen!/Anna
Wila

Kommentera inlägget här: