Glad Påsk!

Idag är det dymmelonsdag. Det är ju Dagen då man får sätta lappar på varandras ryggar. När man gick i lågstadiet var väl det värsta om någon skulle satt en lapp där det stod "jag är kär" eller "pussa mig". Hualigen, vad hemskt...=)
Jag satt å funderade på vad man skulle kunna skriva på en lapp idag och sätta på någons rygg.
Jag tänkte försöka sprida lite glädje istället. Till och från är vi lite dåliga på att ge komplimanger till våra medmänniskor. Det kan vara allt från; "du är snygg i håret", "snygga brallor", "bra gjort", "vad schysst du var" mm. Så idag kan vi väl försöka ge några personer i vår omgivning en komplimang!
Jag försökte även sprida lite glädje härom dagen genom att bjuda mina kollegor på påskägg. Till lite släkt, vänner och gamla kollegor skickade jag postens påskägg, som är en kartong man kan fylla med godsaker.
 
Kategori: Allmänt Taggar: Dymmelonsdag, glad påsk;
Kommentera inlägget här: