Hur många gånger har ni tänkt så här?

Det är söndag eftermiddag och här sitter jag proppmätt och känner hur byxorna skär in i magen. Vill helst knäppa upp en knapp. Efter badhusbesök moffsade jag i mig en hamburgertallrik. Just då, när jag var vrålhungrig, kändes det som ett bra beslut, men nu känner jag mig bara onyttig och pluffsig. Då kommer tanken krypandes igen. Dags att ta tag i sitt liv! På måndag, då minsann, ska jag börja mitt nya liv...igen.
Nån som känner igen sig? Varför är det just på måndagar man ska ta tag i saker och börja om på ny kula?
Ja, då är det måndag i morgon och kanske är det just denna måndag som jag verkligen ska ta tag i mitt nya fräscha sunda härliga liv?! Ja, varför inte!? Den enda som kan ta beslutet att göra en förändring i mitt liv är just jag!

Hur känner ni? Är morgondagen måndagen med stort M??
Själv känner jag att vår, sol, värme, mer motion och lite sundare kosthållning skulle göra susen! Energy!

Bifogar ännu en härlig bild av Anna-Karin Elde.

Kram Anna
 
Kommentera inlägget här: