Idag ska jag lyxa till det

Äntligen har vi tagit tag i att boka städhjälp. Att bo i ett stort hus, pendla till jobb, en egenföretagare, två söner och så lilla jag som tycker städning är jättetrist blir inte helt bra. Det ser ofta ut som ett bombnedslag och man släpar hela tiden efter. Nu har vi ialla fall tänkt testa städhjälp. Det ska bli såå skönt. Idag kommer hon för första gången.

Efter en helg i Stockholm, måndag kväll på föräldramöte, innebandy med jobbet igår, så har jag inte hunnit plocka undan alla grejer. Hon måste ju KUNNA städa. Så det var bara att pallra sig upp kl 5 för att ta tag i projekt röjning.
Efter jobbet fortsätter lyxen. Jag och två kollegor som har ett franskt projekt ska "fira" lite och gå ut och ta ett glas champagne. Vi tyckte det var passande. Det ska bli väldigt trevligt!
Bilden påminner lite om hur jag ser ut när jag lite smått hysteriskt städar. Som sagt var; städning är inte min favoritsysselsättning. Bild på RUT hämtad här.
Vad händer en helt vanlig onsdag hos er?
/Anna
 
Kommentera inlägget här: