En regnig dag

Denna dag började med solsken, sedan kom vinden och till sist regnet. Nu hann jag med en motionsrunda innan regnet tilltog. Men egentligen gäller det att gilla läget. För allt som vi inte kan påverka och som vi ändå förbarmar oss över stjäl vår energi. Det gäller inte bara vädret!
Det positiva med dåligt väder är för mig att pollenhalten lägger sig lite och jag slipper se ut som om jag festat konstant i en vecka. Idag kommer jag även utnyttja den regniga dagen till att göra allt som behöver göras inomhus.
Vill dela med mig utav "En regnig dag" från boken Varför växer gräset?
En man stod på sin veranda och kurade. Det ösregnade och han behövde samla kraft för att gå de hundra stegen till bilen.
Då kom en liten grabb cyklande i ösregnet. Han viftade med handen och ropade glatt:
- Vilken tur att det regnar.
- Jaså, svarade mannen, varför det?
- För att jag har min nya vattentäta klocka på mig.
/Marie
 
 
Kategori: Allmänt Taggar: energitjuvar, regniga dagar;
Anders wallsten:

Som att boka om grustennistiden till en timme inne på hard court...

Kommentera inlägget här: