Eurovision Song Contest 2013

Igår gick den 57:e upplagan av Eurovision Song Contest av stapeln och det i staden Malmö. Petra Mede skötte sin roll som kvällens programledare utmärkt. Vilka härliga klänningar och utstrålning hon hade! Och jag måste nog säga att alla 26 bidrag var bättre än förväntat. Det som förvånade mig var att Grekland kom så högt upp. Mina favoriter var så klart Sverige, Danmark och Norge men Azerbadszjan var väl värd sin andraplats.
Förutom att vi hemma i vår soffa gör en bedömning av låtarna brukar vi även ta med kläder och framträdande. Här kom Moldavien högt på min klädlista, häftig klänning och frisyr men inte den bästa låten kanske. Romäniens operasångare utmärkte sig också i mängden med sin fjäderprydnad och udda låt.
 
Min dotter höll på vårt eget bidrag, Robin Stjernberg, men tyckte sedan att Finlands bidrag "Mary me" var näst bäst. Trots att Danmark stod som segrare med låten "Only Teardrops" var hon fast besluten att alla hade röstat fel - för Robin var ju faktiskt bäst!
Vilka var era favoriter?
/Marie
Kategori: Taggar: Emmelie de Forest, Finland, Moldavien, Norge, Robin Stjernberg, Romänien;
Morsis:

Den dagen då pain representerar svea rike, pretty maids för danmark och rammstein är tysklands bidrag då ska jag också bänka mig i tv-soffan. Men kul att se att patriotismen finns förankrad även utanför hockey-vm.

Rikard:

Dår jag bara säga ett land så blir det Island! Jag tyckte han gjorde en mycket bra låt på modersmålet dessutom!! Mycket bra röst hade han oxå!

Kommentera inlägget här: