Kreativa tankar

En av dom skönaste promenaderna för mig är att gå i skogen. Naturen ger mig ett lugn som inte går att finna någon annan stans. Idag var en perfekt dag då värmen och regnet gjort skogen grön och vacker. Det ända ljud som hördes var fåglarnas kvitter. Helt ensam var jag inte då jag hade sällskap av min familjs hund Ceasar. När han får välja promenadstråk går han direkt till stigen bakom huset. Då vi är ganska så ensamma i skogen kan han springa fritt i sin egen takt.
Visste ni förresten att de bästa mötena sker i en promenad - då båda hjärnhalvorna jobbar och vi blir på så sätt mer kreativa. Även om jag försöker släppa jobbet på helgerna kommer nya tankar och idéer just på mina promenader. Det gjorde det även idag så i morgon intar jag skrivbordet med ny energi och idéebank.
När blir ni som mest kreativ?
/Marie
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: