Norrköping

Hade tänkt mig något slags Norrköpingsinlägg. När jag gick genom industrilandskapet igår eftermiddag så var det riktigt fint här i vår innerstad. Efter ett möte i en av de gamla industribyggnaderna, som numera är fräscha kontorslokaler promenerade jag till Knäppingsborg. Det är också en pärla i staden. Tänk vad fint man bor!

När jag strosade där så kom jag att tänka på Ulf Lundells låt Jag går på promenaden, som handlar om Norrköping. Den lyssnade vi ofta till under gymnasietiden, tror jag det var, på förfesterna. Bra drag i låten och vi Norrköpingsbor kan känna igen oss i de platser han sjunger om.
Min farfar var fotograf, men gick tyvärr ur tiden för 18 år sedan. Jag ska ta och rota fram lite gamla Norrköpingsbilder och lägga upp här någon dag.
 
 
 
  
Kategori: Allmänt Taggar: Industrilandskapet, Norrköping;
Turid:

Kul att se bilder från Norrköping! Där har jag bott en gång. Mysig stad och fina bilder:-)

Kommentera inlägget här: