Balsam för själen

Efter en underbar sommar är nu hösten ett faktum. Den har oxå sin charm med sina brinnande färger. Men att få förlänga sommaren med en resa till värmen är en bonus. 
Att få vakna upp till blå himmel och gå en power walk längs det Joniska havets blåa nyanser, höra vågornas brus och känna solstrålarna värma huden - det är som bomull för själen. 
På något sätt blir det lättare att möta den mörka, kalla perioden här uppe i norr med denna resa i bagaget. Det gäller att stanna upp och njuta av nuet!

/Marie
Rikard:

Gjorde också en resa för själen igår!
Vattnet stänkte mot bilrutan, det var+7 grader när vi lämnade huvudstaden, på väg mot Linköping.
Där öppnade sig himlens portar, och regnet öste ner i höstrusket.... Åt en god lunch bland många släktingar i vita och svarta slipsar.... Vi skulle alla på samma begravning!
Det blev en fin stund och den ende sonen som fortfarande är i livet, sa flera fina saker om sin mamma. Minns särskilt vad han sa på minnesstunden när han ställde sig upp på en stol med en hel bricka med Napoleonbakelser: Vi hade det ganska knapert när jag växte upp, men ibland när mamma tyckte vi varit duktiga eller det fanns något att fira så köpte hon hem Napoleonbakelser, därför känns det självklart att idag på mammas begravning servera, just Napoleonbakelser... vi var väl närmare 150 personer som lät sig väl smaka.....

Idag samlades "frugan" och jag hos familjejuristen för att bringa klarhet i skilsmässan! Hon ville göra klart för mig att det kommer att kosta, och kosta mycket att "bli av med" henne....
Detta är mitt sätt att möta den mörka hösten här uppe i norr.....

Tror "nästan" jag föredrar Maries vistelse i medelhavet ;-)
Fast jag får stanna upp och ta del av livet här hemma...

Rikard:

Gjorde också en resa för själen igår!
Vattnet stänkte mot bilrutan, det var+7 grader när vi lämnade huvudstaden, på väg mot Linköping.
Där öppnade sig himlens portar, och regnet öste ner i höstrusket.... Åt en god lunch bland många släktingar i vita och svarta slipsar.... Vi skulle alla på samma begravning!
Det blev en fin stund och den ende sonen som fortfarande är i livet, sa flera fina saker om sin mamma. Minns särskilt vad han sa på minnesstunden när han ställde sig upp på en stol med en hel bricka med Napoleonbakelser: Vi hade det ganska knapert när jag växte upp, men ibland när mamma tyckte vi varit duktiga eller det fanns något att fira så köpte hon hem Napoleonbakelser, därför känns det självklart att idag på mammas begravning servera, just Napoleonbakelser... vi var väl närmare 150 personer som lät sig väl smaka.....

Idag samlades "frugan" och jag hos familjejuristen för att bringa klarhet i skilsmässan! Hon ville göra klart för mig att det kommer att kosta, och kosta mycket att "bli av med" henne....
Detta är mitt sätt att möta den mörka hösten här uppe i norr.....

Tror "nästan" jag föredrar Maries vistelse i medelhavet ;-)
Fast jag får stanna upp och ta del av livet här hemma...

Kommentera inlägget här: