BungyPump

Denna veckas shopping har bestått i att jag slagit till på ett par BungyPump. Hade nog aldrig i min vildaste fantasi trott att jag skulle lägga 1 000 kr på ett par gåstavar. Men nu är det gjort.
Anledningarna är flera; dels tror jag att det är bra för min rygg & hållning, dels har jag en kompis som rekommenderade dessa och dessutom så tror jag att det är en bra träningsform när jag inte känner för att springa, men ändå vill ha ut mer än "bara" en promenad. Dessutom så kan jag samtidigt ge gäddhänget en match.
Tog en sväng i skogen igår och testade. Kändes bra! Det är jobbigare än vad man tror. Dels fick jag upp mycket mer flås än vid vanlig Power walk utan stavar och dessutom känns det i armar, rygg, axlar och bröstmusklerna. Idag tog jag en runda på en dryg halvtimme på lunchen. Jätteskönt! Det blev inte sämre av att vi har kanonväder.
BungyPump finns med 4 kg eller 6 kg motstånd. Jag köpte 4 kg. Dels är jag ganska klen av mig och jag ville inte riskera att det blev så jobbigt att man väljer att strunta i att använda dem. Just nu tycker jag att det är fullt tillräckligt för att jag ska känna att jag verkligen har tränat. Skillnaden mot vanliga stavar är stor. Dels gör svikten i Bungypump att det är lättare att få en bra rytm i gången och motståndet i svikten gör att man får mer träning i kroppen.
 
 
Kategori: KOM I FORM Taggar: BungyPump, Gåstavar, Träningsstavar, träning;
Kommentera inlägget här: